Eylül 03, 2012

Fotoğraf

Fotoğraf bir görüntüyü belli bir yüzey üzerinde sabitleme işlevine verilen isim. O kadar zor bir şey değil aslında yapması. Eskiden daha zordu. Hatta daha eskiden normal insanlar için neredeyse imkansızmış. Foto kısmı aslında ışık demek, graf  kısmı ise çizme/çizgi gibi bir şey olsa gerek. Kısacası fotoğraf ışıkla resim çizmek olarak algılanabilir. Fotoğraf ve resim genelde birbirleriyle eşzamanli kullanılabilen kelimeler. Ama resim biraz daha genel, açıklamak gerekirse resim fotoğrafla beraber çizilen boyanmiş pek çok şeyi de kapsıyor.

Bunun dışında fotoğraf olayı şu zamanlarda çok gelişkin. Herkesin elinde bir adet fotoğraf makinesi görülebiliyor. Bununla beraber, cep telefonları artık asla cep telefonları değiller. Artık satılan cep telefonlarının neredeyse hepsinde bilmem kaç megapiksellik kamerası var. Pek hatta Nokia 20 küsür megapiksel falan koyacakmiş son çıkaracaşı alete. (İç ses: telefon yerine teleskop yaptiıklarını sandılar) Böyle olunca tabii herkes her an fotografınızı çekebiliyor. Her an facebookçuluk yapabiliyorlar. Fikir basit ve sağlam: Fotografını çek ve yukle, birileri seni sevdimcilik oynasin. Bugün mesela yapmadığım bir şeyi yaptım ve hiking'e gittim. Hiking'i çok sevmiyorum. Öyle dağ tepe tırmanmanın ismi hiking olmuş. Bir de herkesin elinde fotoğraf makinesi, çaktırmadan beş on tane resmim çekilmiştir. Pek hatta bir adet Koreliyle de resmim var. Facebook'da var mı bilmiyorum ama her ne kadar hiking bana çok amaçlı gelmese de sonuçta insanlar sanki hiking'e fotoğraf çekmek için geliyormuş hissi yaratılıyor. Aaa bakın çok güzel tırmanırım.

Bununla beraber ben çok fotoğraf sevmem bir üst paragraftan da anlayabileceginiz gibi. Annemle kavga etmişliğim bile vardır aslına bakarsanız. Kavga değil de biraz bozulmuşluk diyelim. Bugün oturduğum eve geri geldiğimde buzdolabında bir şey fark ettim, oda arkadaşım çocukluk fotoğrafını koymuş. Şöyle bir an düşündüm benim ailemle bir fotoğrafım var mı diye yanımda. Yok. Sonra bir daha düşündüm dijital bir fotoğrafım var mı diye. O var sanırım. Ama yine de insan bazen kendine soruyor anne baba falan önemli değil mi, niye getirmedin diye. Gayet önemli aslında, niye getirmediğimi bilmiyorum. Düşünememişim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder