Şubat 27, 2012

Soğuk

Soğuk bir şeyin sıcaklığı için kullanılan göreceli ve düşük sıcaklıklar için söylenen sıfattır. Denildiği gibi soğuk görecelidir. Bana göre soğuk olmayan bir hava, bir İzmirli için buz gibi olabilir. Bana göre soğuk olan hava Erzurumlular'a denize gidelim mi dedirtebilir.
Soğuk ayrıca insanlar arası ilişkileri nitelendirmek için de kullanılır. Sıkı fıkı olduğunuz insanlarla soğuk değilsinizdir. Sıcak ilişkiler bunu tanımlar mesela. Veya tartıştığınız bir arkadaşınızla aranız soğuktur. Soğuk kanlı hayvanlar vardır bir de. Bu hayvanların kanlarının sıcaklığı değişkendir. Vücutlarını belli bir sıcaklıkta tutmaya çalışmazlar. Dolayısıyla soğuk hava onlara hareketlerde yavaşlama olarak etki eder. Bununla birlikte soğukkanlı insanlar da vardır. Bu insanlar olaylara ılımlı ve fazlaca sinirlenmeden/heyecanlanmadan (kısaca çok tepki vermeden) yaklaşabilirler. Soğuk insanlar diye bir tabir de vardır ayrıca, bu insanların herkese söyleyecek bir lafı yoktur, normal karşılamak lazımdır. Soğuk diye tabir edilen bir insan olarak, herkesle konuşup, enseye şaplak olmamak gerektiğine inanan bir insanım.
Bunlardan öte, gerçek anlama dönersek, soğuk hava beni çok ilgilendirmeyen bir durumdu. Taa ki bu yıla kadar. Bu yıl yurt odam binanın en ucunda, çok rahat ısınmıyor. Isınsa da çok rahat soğuyor. Güneş alıyor ama, bundan sadece bir yıl önce 2 yan odada şortumla gezebilirken, bu sene kalın pijamalarımla üşüyorum. Bu belki de asıl sebep değil, bu sene havalar arsız bir şekilde soğuk. Bu sene cari açık artarsa Mikail bunun sorumlusu olabilir. Bildiğin Rusya ve İran'ı zengin ettik. Sokakta kardan kalan artıkları görmekten gerçekten bıktım. Hava bugün 5 derecenin biraz üzerini gördü ve neredeyse hiç üşümüyordum. Gerçekten yeter artık, bıkkınlık geldi, zaten doğal pek bir güzelliği olmayan pek sevgili şehrim Ankara, bir de bokunu çıkarırcasına soğuk ve kalan kar artıklarıyla çamurumsu bir görüntü oluşturunca beni üzüntülere sevk ediyor.
Bitsin, azalarak da bitmesin, direk bitsin, lütfen!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder