Şubat 27, 2012

Gitmek

Gitmek bir yere doğru yönelmek, oraya ulaşma amacıyla bir noktadan çıkmaya denir. Pek çok anlamı olduğu için belki de karşıt anlamlı kelime bulmakta en az güçlük çekeceğiniz yüklemdir. Gelmek gitmenin birincil anlamdaki karşıtı olarak söylenebilir. Hiç gitmemek kalmaktır. Öldü anlamında kullanılabilir. Satılmak da mesela bir şeyin gitmesidir.
Gitmek bir insan için zordur. Gitmek zorunda kalabilirsiniz örneğin, bu daha zordur. Gitmek isteyip gidemezsiniz, ki bence bu en zorudur. Böyle durumlarda kalmak, hayatımızın en zor görevi gibi olur. Çok yakın zamanda etrafımdaki çiftlerden biri ayrıldı mesela. Yanlarında olmak hayatın en zor görevlerinden biri, gitmek istersiniz, size git derler ama içgüdüleriniz size kalmanız konusunda baskı yapar ve orada o kişiyi dinlemek durumunda kalırsınız. Kovulsanız bile orada kalmak zorunda kalırsınız.
Bir de gider yapmak var mesela. Argoda karşı çıkmak veya diğer bir argo terimle posta koymaktır. Bu da belli bir maharet ister ki, herkes gider yapamaz. Örneğin Ahmet Çakar gider yaptığını düşünür, yalnız atar yapar. Atar yapmak daha başka bir şeydir, eşlenik olarak kullanılmaması gerekir. Daha ergen bir yaklaşım gerektirir.
Peki ben gitmenin neresindeyim? Ben gitmekle kalmak arasındaki yerdeyim. Kalmak kolay ve uğraşısız olanı. Ankara dediğimiz şehir 5 milyon nüfusa çok yaklaştı. İstediğiniz pek çok şeyi rahatça elde edebilirsiniz. Deniz yok ama. Gidebileceğim yer daha küçük, hatta çok daha küçük. Bıkkınlık getiren soğuklar orada çok çok daha fazla, orada da deniz yok. Orada hiç bir şey yok sanki. Burayı terk etmek istiyorum, son zamanlarda yaşadıklarım hiç güzel değil. Mutsuzum triplerine girmek istemiyorum, sadece tatmin olmuyorum. Etrafımdakilerle çok iyi anlaşamıyorum, mentalitemiz farklı. Aylardır London Pub'a gitmedim, çünkü kimse gelmek istemedi, kimse hadi demedi. Gidemedik normal olarak. E gittiğin yerde daha çok sevdiğin insan mı olacak? Yoo, bunu bilemeyiz! Niye gidiyorsun Berkay? Bilmiyorum, sadece ayrılmak istiyorum.
Yolculuk vakti yaklaşacak sanırım, en azından geride ailem dışında pek birşey bıraktım sayılmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder