Aralık 28, 2011

Karışıklık

Karışmak, iki veya daha fazla şeyin bir araya gelip birbirinin içinde dağılması (dağılmasa da olur) olayına deniyor. Şeker karıştırmak bu konunun en güzel örneği. Genelde bir şey daha iyi olsun diye içine başka bir şey karıştırılır. Yalnız karışıklık, negatif anlamlar içeren bir kelimedir. Arapsaçı diye bir başka deyiş de karışıklığı bildirir. Veya çantanızı sizin yerinize biri alır, bunu da karışıklık olarak adlandırabilirsiniz.Karışıklık Dönemi vardır mesela, Rusların 1598-1613 arası yaşadığı hanedan eksikliği nedeniyle yaşadığı bunalım dönemine verilen addır. Rusların bu dönemde yıkılma aşamasına geldiği düşünülürse, karışıklığın yeterince kötü bir sözcük olduğunu sanırım anlatabilmişimdir.
Şu sıralar karışıklığın daniskasını yaşayan kişiler arasında ben de varım. Hayatımda mümkün mertebe çok bilinmeyenli denklemlerden uzak durmaya çalıştım. Her bilinmeyen işin içine ekstra yük getirir çünkü. Sonuca ulaşmak için uzun ve sağlam değil, daha kısa ve yıkılabilecek yollardan gitmeyi tercih ederim hep. Programlama yaparken çok sağlıklı olmasa da, kafa sağlığı bazı durumlarda daha önemli.


Bilinmeyenleri bulmak genelde imkansız oluyor. Ben bulamıyorum en azından kolay kolay. Bilinmeyenleri birileri geliyor ve bana söylüyor. Bir dönem sonra hadi z bilinmeyeni de 15 olsun. Öyle çözün çocuklar diyor. O zaman belki bir şeyler karalayabiliyorum. Ama hala böyle bilinmeyenler içinde yaşamak, ruh sağlığıma hiç ama hiç yararlı gelmiyor. Küçükten beri alışkanlığımdır, zamana bırakmaktan pek hoşlanmıyorum. Ama öyle yapmazsam yüksek bir baskı hissediyorum. Sanırım yüksek dozlu tatile ihtiyacım var. Sabahtan akşama hiç suçluluk duymadan hiçbir şey yapmadan oturmayı istiyorum. Hoş şu an da, anormal çalıştığım söylenemez ama, o suçluluk duygusu herşeyi karıştırıyor. Ve unutmadan, kafalar karışırsa, herşey karışır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder