Mart 10, 2011

Üç Nokta ...

Üç nokta (...) bir noktalama işaretidir. Tamamlanmamış cümlelerin arkasına konur. Açıklanmak istenmeyen kelimeler veya gerekli görülmeyen cümleler için kullanılabilir. Hatta çeşitli rivayetlere göre okuyucunun ilgisini çekmek için kullanıldığı da söylenir. Ama nasıl olduğu kesinlikle söylenmez. İşte koydum üç noktayı gerisini sen anla gibi bir şey. Yok ama ben anlayacağımı anlatırsan anlarım, bunu genelde insanlar düşünmüyorlar. Anlam kattıklarını düşünüyor olabilirler diyeceğim ama değil vallahi.
Evet üç nokta muhteşengiz bir şey pek çoğuna göre. Log tutmadığım için insanlarla görüşmelerimde genel itibariyle ne kadar çok karşılaştığımı ispatlayamam ama eğer ki birisi beni izlerse herhangi biriyle yazışırken, insanların ne kadar çok üç nokta kullandığına şahit olabilirsiniz.
Bununla beraber üç nokta çok güzel bir edebiyat sitesinin ismi olabilir. Pek hatta yapılmış mıdır bilmiyorum ama muhteşem bir chat sitesi ismi olarak da kullanılabilir. Ayrıca mors alfabesini ele alırsak üç nokta (...) "s" harfine tekabül eder.
Ben olsam üç maymun anlamına gelen bir şeyde kullanabilirdim aslında, görmedim duymadım bilmiyorum demek olarak mesela. Ama karşılaştıklarım hiç öyle değil. Umut Sarıkaya tespiti olsa da bazı şairler sanırım bunu çok kullanıyorlar. Ergenler MSN iletilerinde çok kullanıyorlar.
Bakınız çok güzel ve sürekli karşılaşılan örnek:
---
B:Merhaba, naber?
A:İiim... Senden?
B:Ben de iyiyim, sana bir şey soracaktım?
---
Şimdi A kişisinin koyduğu üç noktadan ne anlamam gerekir, lütfen yazın, ben de öğreneyim.

1 yorum: