Eylül 22, 2010

Mutfak

Mutfak, bir mekan olarak yemek yapılan yere verilen isim. Evin müstakil odası, otellerin alt katı veya bir yurdun orta büyüklükteki odası mutfak olarak işlev görebiliyor. Sonra, bir ülkede ya da kültürdeki yemekler bütününe (yani aslında mutfağında pişirilen yemeklere) de mutfak deniyor. İçerisinde buzdolabı, fırın, bulaşık makinesi (hayal gücünüze göre çamaşır makinesi) konuluyor genelde. Yemek takımlarıdır, çatal-kaşık, kurular, reçeller genelde mutfakta ikamet ediyor.
Yemek yemek en zevk alarak yaptığım işlerden biri. Öyle yaşamımı sürdürmek için yemek yiyen bir insan değilim, o yüzden mutfak benim de en sevdiğim odalardan biri olmuştur hep evimizde.
Bilen bilir bilmeyen öğrensin, problem olmazsa Ocak'11 ayında değişim öğrencisi olacağım. Şu an da yakın arkadaşlarımın bir çoğu değişim öğrencisi oldular. Ben burada, sefil ama düzenli odamdayım, onlar dış ülkelerde geziyorlar falan. Hoş şeyler bunlar ama aslında gezmiyorlar. Mutfaktalar! Kendi kendimden korkmaya başladım, acaba aynısı bende de olacak mı diye. Ya ben de orada mutfağa sıkışıp kalırsam düşüncesi bile üzüyor beni. Evet onlar gideli toplamda 1-2 hafta oldu olmadı. Alışmak böyle bir şey işte diyerek avutmaya çalışıyorum kendimi. Olmuyor. "Kitchen Party" beni en çok üzeni oldu mesela. Mutfakta verebileceğim tek parti olabilir, onu da müstakbel eşimle yaparım diye tahmin ediyorum.
Yemek yapmasını falan çok severim, annemin favori çorba karıştırıcı oğlu benim mesela. Kendi yemeğimi falan da yapabilirim, hem de zevkle. Ama ama ama bu çok iç acıtıcı. Gezip görmeye, kültür tanımaya gidip mutfağa tıkılıp kalmak çok kötü (Yanlış anlaşılmasın insanların kişisel tercihlerine lafım yok, kendim için endişeleniyorum).
Neyse, zararı yok. Belki oranın yemeklerini yapmayı falan öğrenip kendimi avuturum. Pollyannaspor bildirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder