Temmuz 12, 2010

Ayı

Ayı etçil memeli bir hayvan. Yırtıcı da bir hayvan. Bacakları kısa, tatlı kulakları oluyor genelde. Hoş sayılabilecek de bir kürkü var. Bu tip özelliklerinden dolayı çizgi filmlere konu olmuş sanırım. Böyle özel zevkleri de var ayıların. Bal yiyorlar. Et yiyorlar. Somon yiyorlar. İşi biliyorlar yani genel itibariyle. Ayrıca tembel de sayılabilecek bir yapıları var. Uzun süre kış uykusuna yatıyorlar.
Sonra bir de Altın Ayı diye bir şey var. Dandik filmlere verilen bir ödül. Ayı Yogi var, Winnie var. Bunlar hep ayı sembolleri benim ön belleğimdeki. Bir kaç tane spor takımı var ayıları kendine sembol seçmiş (bkz. Memphis Grizzlies)
Bunların ötesinde bir başka durum var ki, ayı ülke sınırları içerisinde hiç de sevimli bir şey olarak kullanılmıyor. Hatta baya baya kötü bir şey. Yabanlık yapanlara deniyor bazen. Bazen de kilosuyla başı dertte insanlara söyleniyor. Halbüyse, ben bu durumlarda domuzun daha uygun olduğu kanaatindeyim. Ayı tatlı bir hayvan çünkü bence. Yabaniyse aslan kaplan daha yabani. Pisse domuz daha pis, yaban domuzu daha yabani ayrıyetten. Şişmansa fil de mesela. Bir hayvan bal sevdiği için ve bol uyuduğu için sürekli yaftalanmaz ki.
Ne yazmış bu yine diyebilenler olabilir pek tabii. Ayıları severim ben küçüklüğümden beri. 3-10 yaş arası yabani dönemlerimde pek çok kez ayı damgası da yemişliğim vardır. (Bilindik iri yapılı, kaba ve yabani olma durumlarından) Ancak olay bunlarla sınırlı değil tabii. Şu sıralar ye-iç-yat yaşam tarzını benimsediğimden oldukça fazla şikayet alıyorum aile ve çevre bakanlığı üyelerinden. Sabahtan akşama kadar başka bir şey yapmıyormuşum. Yapmıyorum da yani. Yaz uykusundayım belki, belki dinlence anımdayım. Belki ayının tekiyim. Nolacak! Evet ayı bence güzel bir hayvan. Tembel, aynı benim gibi. Zevkleri var benim gibi. Biraz yabani ama ortam şartlarına ayak uydurmuş başka napsın hayvancağız. Etçil ayrıca, benim gibi. Ayrıca bal güzelse hiç acımam. Tüm ayılara tereyağını da tavsiye ederim buradan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder